5 Kasım 2014 Çarşamba

2012 ford tıtanıum

Ford Fiesta neslinin son üyesi başarısını tasarımına ve sürüş keyfine borçlu. 2008 yılından beri yollarda olan 6. Jenerasyon hala çok iyi görünüyor ve bu sayede satışları hala çok iyi. Ülkemizde özellikle dizel versiyonu ile büyük rağbet gören Ford Fiesta, otomatik şanzımanlı versiyonu ile testimizin konuğu oluyor. Sadece 1.4 litrelik benzinli versiyonunda otomatik vites sunan Fiesta, Trend, My Fiesta II ve Titanium olmak üzere üç donanım seçeneğine sahip.

Ford Fiesta 1.4i Titanium Otm Tasarım

Ford’un kinetik tasarım felsefesinin bir ürünü olan Fiesta, akıcı tasarım çizgileriyle çok dinamik görünüyor. Motor kaputunun üzerine doğru uzanan farlar, dar ön panjur ve panjurun altındaki büyük havalandırma girişleri Fiesta’yı oldukça çekici gösteriyor. Neredeyse arka cam hizasına yerleştirilmiş stop grubu ve yüksek tampon yapısı sportif bir görünüm elde edilmesini sağlamış. Krom kaplamalar sayesinde daha zengin görünen dış tasarım yaşını hala belli etmiyor. 3950 mm uzunluğundaki Ford Fiesta, VW Polo’dan 20 mm, Kia Rio’dan 95 mm, Opel Corsa’dan ise 49 mm daha kısa. 280 litrelik bagaj hacmi sınıf ortalamasında.

Ford Fiesta 1.4i Titanium Otm İç Mekan

Fiesta’nın en üst donanım seviyesindeki test aracımızın orta konsolu Sony marka ses sistemi sayesinde normal halinden çok daha farklı bir görüntüye kavuşmuş. Ses sisteminin kontrollerine alışmak zaman alıyor ancak sunduğu kaliteli müzik tüm olumsuz yönlerini kapatmaya yetiyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi vasatı aşamıyor olsa da B segmenti için yeterli denilebilir. Yeterli sayıdaki eşya gözleri cep telefonu ve cüzdan gibi eşyalarınıza yer arama derdini ortadan kaldırıyor. Anahtarsız giriş sistemine sahip olan Fiesta, Power tuşuna basarak çalıştırılıyor. Yani aracınıza binip yola çıkmanız için anahtarınızı cebinizden çıkarmanıza gerek yok.

Ford Fiesta 1.4i Titanium Otm Motor

Test aracımızda kullanılan 1.4 litrelik motor 5750 d/d’de 96 hp güç ve 4200 d/d’de 125 Nm tork üretiyor. Atmosferik ünite 4 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Klasik otomatik şanzıman Fiesta’nın yokuşlarda kaydırma gibi bir sorunu olmamasını sağlıyor. Konforlu geçişleriyle beğeni kazanan model performans ve tüketim verilerinde ise pek başarılı sayılmaz. 13.9 saniyede 100 km/s hıza ulaşan model, ara hızlanmalarda sıkıntı yaratabiliyor. Klasik otomatik şanzıman, performans konusunda olumsuz etki ettiği gibi yakıt verisini de negatif etkiliyor. Şehir içinde 9 lt/100 km’nin üzerine rahatlıkla çıkan tüketim testimizin sonucunda 8 lt/100 km olarak ölçüldü. Bu değer B segmenti bir hatchback için fazla yüksek.

Ford Fiesta 1.4i Titanium Otm Konfor & Yol Tutuş

B segmentinin yol tutuş üstadı, yeni jenerasyonunda da unvanının hakkını vermeye devam ediyor. Mükemmel çalışan süspansiyon sistemi, Fiesta sürücüsünün sanki ray üzerinde gidiyormuş hissine kapılmasına neden oluyor. Çok zorladığınız takdirde arka kısımdan kopma yaşayan Fiesta, basit tepkilerle tekrar yoluna giriyor ve bir sonraki viraj için sabırsızlanmaya başlıyor. Yol tutuşa büyük katkısı olan 16 inç’lik jantların dezavantajını ise aracın içinde konforlu yolculuk yapanlar yaşıyorlar. Yetersiz diz mesafesi arkada oturanlara rahat yolculuk imkanı vermiyor. Yüksek süratlerde iç mekan yansıyan yoğun gürültü de aracın konforuna negatif etki ediyor.

Ford Fiesta 1.4i Titanium Otm Güvenlik

Ford Fiesta, EuroNcap çarpışma testinden en yüksek puan olan 5 yıldız ile ayrıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder